Tuesday 29 November 2011

story of my life

aku nak ceritakan kisah hidup aku sbnar2nya.
masa mula2 aku tak percayakan yang ALLAH tu hebat.
like everyone told me, that ALLAH is great. at that time i didn't believe all this thing.
but lama kelamaan aku tengok and aku sedar. 
selma nie ALLAH selalu dengan aku, cuma aku tak sedar dan aku tak hargai kewujudan Dia.
bodoh kan aku nie? aku patot dipanggil kafir dulu tapi sekarang.
aku bangga sebab aku dilahirkan sebagai seorang ISLAM.
dulu banyak dugaan dalam hdup aku. dan aku salahkan ALLAH.
tapi sekarang aku dengan hati terbuka, menerima semua dugaan tu.
sebab aku bersyukur sekarang yang semua dugaan tu ada hikmah yang sangat indah sebaliknya.



aku nie seorang yang terpesong dulu.
nak tau ape? aku lesbian.
aku bercinta dengan kaum sejenis. aku bercinta dengan pengkid.
tapi jangan salahkan semua pengkid kat dunia nie.
dorang cuma nak cari cinta yang sejati. cari cinta yang tulus dari seorang pmpuan.
dorang faham ape yang perempuan nak. sebab tu jadinya cinta antara pengkid and pmpuan biasa.
aku tak kesal bercinta dengan pengkid sebab dorang mengajar aku banyak dlm hidup nie.
sebabkan dorang aku jadi makin kuat and tak takut untuk teruskan hidup.
jangan salahkan dorang kenapa dorang jadi mcm tu. dorang ada sebab tersendiri.
bukan dorang sengaja nak jadi mcm nie. orang awam patot bagi dorang peluang.
tu je. bukan mengutuk, menghina or menuduh dorang melulu.
dorang manusia and semua manusia tak sesempurna ALLAH SWT.

aku pernah jadi player. aku mengaku aku memang player dulu.
sebab aku kecewa dengan sikap2 ex2 aku. aku tau ada antara dorang yang baik. 
tapi time tu mata aku fully tertutup. aku tak nampak kebaikan dorang.
aku cuma nampak ras kecewa aku dulu. tu yang aku silap.
aku banyak sangat saketkan hati orang. tapi sekarang aku nak berubah.
aku pena saketkan hati 2 orang yang sangat sayankan aku. sebelum aku jumpa si dia yang aku sayang.
aku memang banyak kali curang dengan si D. sebab aku tak tau laa.
aku tak yakin dengan dia. dia sangat mencurigakan. aku tatau nak explain mcm mana.
tapi dia tak faham. aku nak dia berubah. aku tak nak dia jadi pengkid lama2.
tapi tu hak dia. aku tak bole nak buat pape.
pada masa yang sama aku couple dengan B.
pkiran aku terganggu dengan kebaikan si B nie. aku curang lagi sekali walaupon aku da berjanji dengan si D.
yang aku takkan curag lagi. aku memang bodoh. memang B baik.
tapi dia da ada cinta hati sendiri. aku faham perasaan cinta hati si B.
B sangat baik,dia protective. tapi aku terpikir kan si D buat prtma kali.
aku da brjanji dengan D yang aku akan setia dengan dia. aku menyesal menipu dia lagi.
aku sangat menyesal. akhirnya aku amek keputusan untuk setia dengan D.
lagipon kalau aku lepaskan B. dia still ada A. aku tak nak dorang brpisah sebab aku.
aku berjaya. aku tak nak bgtau hasrat aku kat B.
aku takot dia kecewa. aku takot dia terluka. tapi dia tak faham jugak.
hm susah aku nak meluahkan ape yang aku rasa. aku takot.
dorng tak bagi aku peluang untuk luah semuanya.
tak lama lepas tu, ALLAH bagi aku peluang utk beubah dan temukan aku dan feez.
aku tau nie laa masanya utk aku berubah. aku memang sayangkan feez tapi aku takot D tak faham.
yang aku nak berubah. aku tau D susah nak lepaskan aku. aku tau.
aku pon sayang dia. tapi aku tak nak hilang dia. aku nak diakekal dengan aku as kakak aku.
jaga aku, sayang aku mcm selalu. tapi semuanya hancur mcm tu je. aku da agak dia takkan faham.
aku hilang dia jugak. dia ckap feez da sentuh aku.semuanya disebabkan satu lovebite.
tu semua bole buktikan aku da kena sentuh kea? aku sangat2 terkilan an kecewa yang dia da ckap mcm tu.
tapi tape semua nie aku terima dengan hati terbuka. aku tak kesah.
semua ada hikmah disebaliknya. aku tak salahkan sape2.

alhamdulilah. ALLAH temukan aku dengan seorang jejaka yang sangat memahami aku.
nie laa orangnya. dia dari sarawak. umur dia 20 tahun. hehe.
dia sangat sangat manja. sayang sangat sangat kat dia.


nie laa baby aku. comel kan? semua kata dia buruk.
entahh ape yang buruk kat dia pon aku tatau. kesian semua yang kata dia buruk.
da buta agaknya. semua yang lahir kat dunia nie. ada kecantikan and kacaknya masing2.
and sape yang perasan sangat tu. aku tatau nak ckap ape laa. 
haha tu masalah korang and hak masing2.
dia yang banyak nasihat aku, banyak mengajar aku.
walaupon aku tau aku nie kepala besi. degil.
haha adat laa tu anak bongsu kan? dun say anything eah pasal anak bongsu.
suka sangat manja dengan dia. dia suka layan tapi kedekot punya monyet.
dengan bini sendiri manjakan ckit2. suruh ajar.
p tengok cerita cinta cinton. belajar sendiri. haha !
jahat tak aku? jahat kan? haha.
aku laa wife MUHAMMAD SYAFEEZ SAINI.
dan aku bangga kalau ALLAH jadikan aku WIFE kepada dia.
hehe aku harapkan jodoh aku sampai mati dunia dan akhirat cuma diadan bukan orang lain.
biarlaa dia yang terakhir buat aku. kali nie aku nekad. dia yang terakhir.
aku tak mampu harap lebih2 tapi.
aku cuma bole berusaha utk kekalkan hubungan aku dan dia sampai ke jinjang pelamin dan seterusnya.
harap ALLAH sentiasa bersama dengan kami. sentiasa mendoakan utk kami kekal.
tu harapan aku. aku nak habeskan sisa2 hidup aku dengan dia sebagai suami isteri yang sah akan datang. 
AMIN AMIN AMIN.

ALLAH MAHA PENYAYANG DAN MAHA MENGETAHUI SEMUANYA.
THANK YOU ALLAH
I LOVE ALLAH


No comments:

Post a Comment