Friday 25 November 2011

ALLAH Maha Penyayang dan Maha Mengetahui

Allah sememangnya Adil.
sape katakan tidak. memang ternyata salah.
hidup nie cuma sekali dan semua yang jadi adalah ketentuan- NYA.
dugaan yang Dia bagi sememangnya perit untuk kita terima tapi hikmah disebalik ape yang jadi lebih indah daripada apa yang kita jangkakan.
contoh mcm aku sekarang. aku dulu terpesong. dapat someone yang tak memahami aku.
yang selalu buat aku saket hati. curiga and everything. 
at last aku dapat tau yang dia tu sememangnya tak seperti ape yang aku harapan.
aku let go. aku doa yang kat kolej nanti.
andai kata jodoh aku ada kat sana.
bukak kan pintu aku utk menerima.
kalau si dia lelaki.

akhirnya aku dapat si dia kat kolej. Alhamdulilah.
si dia sangat memahami aku. sangat setia dengan aku.
aku kena amek masa utk cool kan baran aku nie.
aku tak pandai nak panas baran dulu.
entah aku tak tau kenapa sekarang pandai.
kesian dia selalu kena mara.
aku akan cool kan balek diri aku mcm dulu.
dia tak patot kena mara. dia baik sangat.
sampai aku bole terasa sendiri bila aku mara dia.
dia sangat bersabar. tapi cuma Allah tau aku tade niat nak mara dia.

aku da lama tak bercinta dengan lelaki. da 4 tahun jugak.
since form 2. so aku agak berat untuk prcaya.
tapi sekarang aku tak bole tipu diri aku lagi.
aku percayakan dia sebab cuma dia je yang faham aku.
and aku tau dia sangat sayangkan aku.
cara dia jaga aku, jaga mama aku, cara dia sayang aku.
semuanya da terbukti.
aku takkan percaya sikit pon ape yang orang ckap pasal dia.
sebab kalau yea pon dia ada buat sesuatu belakang aku.
biar Allah yang tunjukkan. aku akan terima seadanya.
walaupon kali nie aku tau. aku akan sedih lebih perit dari sebelumnya.
tapi aku percaya dia takkan buat mcm tu. sebab dia tak sanggup tengok aku sedih.

da 3 4 hari mcm tu aku saket pwot belah kanan.
si dia engat aku ada appendix. so sia dia risau.
and semalam dia bwak aku pegy hospital pantai dekat dengan rumah aku.
so check2 semua. dia tak dapat dengar keputusan dengan aku.
sebab dia kena balek subang. siap2 nak balek sarawak.

kencing aku kena jangkitan sebabkan aku susah nak melabur.
so semuanya harga nak dekat rm500.
and dia ckap tak kesah?
adehh.

sedih aku tapi tape. aku faham keadaan dia. 
so dia balek, aku asek nanges tiap kali dia pegy mcm tu tnggalkan aku.
entahh. aku tak bole. dia ak bole tnggalkan aku even for just a blink of an eye.
no i can't. tapi semalam aku tepaksa kuatkan semangat. jangan bagi dia sedih tengok aku.
aku tahan airmata aku. tu pon da bertakung. dia nampak.
aku senym laa. buat dia happy tapi dia tau aku mcm mana.
aku da biasa ada dia. bila dia tade, aku rasa hilang.
hm entahh la. sebulan 5 hari. mcm setahun 5 bulan.
aku akan tunggu tak kira berapa lama pon. dia sangat istimewa untuk aku and tade sape dapat sayang aku mcm dia. kecuali mama aku and Allah.
tu tade tandingnya. aku sayang dia. dan aku harapkan hubungan aku dan dia sentiasa kekal.

andai tu jodoh aku, aku harap Allah kekalkan tak kira banyak cabaran yang aku kena tempuh dengan dia.
aku sangat sayangkan dia. cuma Allah je tau mcm mana perasaan aku kat dia.
dia takot hilang aku dan aku juga takot hilang dia.
aku harap Allah bg peluang utk aku dan dia hdup sama2 as suami isteri yang sah.
dan Allah akan percepatkan proses pernikahan kami dlm 4 tahun akan datang
insyAllah. Amin Amin Ya Rabbal Alamin.

No comments:

Post a Comment